Algemene Ledenvergadering
Beekhuizen wordt bestuurd door een collegiaal bestuur waarin zowel bestuursleden voor Stichting Beekhuizen als voor Tennis- en Padelvereniging Beekhuizen zitten. Eenmaal per jaar leggen zij verantwoording af aan de leden in de Algemene Ledenvergadering, meestal in december. De verslagen van de ALV vind je bij downloads onderaan de pagina.
Financiën en controle
Op Beekhuizen hebben we te maken met verschillende (juridische) entiteiten en geldstromen. Elk jaar wordt een controle uitgevoerd door een kascommissie op de financiën van Tennis- en Padelvereniging Beekhuizen en Stichting Evenementen Beekhuizen. Deze kascommissie maakt een zogenaamd proces-verbaal van deze controle (verslag met mogelijk aanbevelingen) die op de ALV aan het bestuur wordt uitgereikt. Vervolgens wordt er aan de vergadering voorgesteld de penningmeester en het bestuur décharge te verlenen voor het gevoerde financiële beleid voor het afgelopen boekjaar.
Omdat het boekjaar 2023-2024 is verlengd en dit jaar loopt van 1-10-2023 tot en met 31-12-2024, zullen de jaarrekening 2023-2024 en de begroting 2024 worden vastgesteld op de ALV van 24 maart 2025.
Na stemming door de aanwezige leden wordt dit al dan niet verleend. In de ALV wordt dan een nieuwe kascommissie benoemd. Elk lid mag 2 jaar zitting hebben in de kascommissie. Een externe accountant controleert de financiën van Stichting Tennispark Beekhuizen en Tenniscentrum Beekhuizen BV. Tijdens de ALV wordt ook over de contributie voor het komende jaar beslist op voorstel van het bestuur.
Bestuurssamenstelling
Tot slot wordt op de ALV de bestuurssamenstelling voor het komende jaar gepresenteerd. De huidige samenstelling van het bestuur vind je bij Bestuur en Commissies. Alle regels over bestuursverkiezing e.d. kun je vinden in de statuten en het huishoudelijk reglement.